WHAT IF YOUR HARDWARE IS ON

 

2019, Workshop

(Mobile Devices, Mobile Scanner, Computer, Software, Screens, Printer, Paper)

We use the smartphone and other mobile devices much more often to consume passively moving pictures than to use it for an active and creative activity. The interaction WHAT IF YOUR HARDWARE IS ON explores how to actively receive these moving images.

The workshop WHAT IF YOUR HARDWARE IS ON should take place at an exhibition, cause the exhibition should be the basis for the filming.

 


 

Part 1:

The participants of the workshop WHAT IF YOUR HARDWARE IS ON are asked to use their mobile devices (smartphone, tablet, laptop) to make a video in the exhibition rooms where the workshop takes place. The resulting films can optionally be edited with an editing program and should not exceed a maximum length of one minute. Calling the participants to make a video in the exhibition that they are visiting and to cut a one minute long video of their filmed material changes their receptive behavior – the exhibited art and also the architecture of the institution are perceived differently when their mission is to put these in focus. Through searching for details, suitable perspectives and perhaps even self-developed narratives questions arise that may be interesting in the context of the exhibition reception and not at least in self-promotion: Why is this work attract attention to me? What do I want to show and why? What does this short film say about me?

Part 2:

The workshop participants can play their self made video on their mobile device as well as on a 90° tilted flatscreen and scan each time the image surface of the screen with a hand held mobile scanner (See page 3). For the experimental setup, a glass plate is placed on the screen of the device. The images resulting from the scanning process are projected onto a wall with a projector for an enlarged viewing, can be sent via email to the workshop participant and printed out with a printer for further image analysis.

Workshop results:

The printed results of the workshop do not come from a artist studio, they have not gone through a production process that is commonly expected in the creation of artworks. Nevertheless, they can be hung on the walls of the exhibition space where the workshop took place in to raise questions – What makes a piece of art? How important is authorship / the authorship of the artist today? How important is my authorship? How do I decide what art is for me?
The videos and the scan that were produced by the participants can be shown on screens.
The resulting scans can be shared by the institution the workshop took place in on social media platforms, which can lead to a reapplication of the workshop results and thus also lead to further questions about the function, role and status of the scanned videos.
Who is the originator of the resulting scan images?

 

 

2019, Workshop

(Mobile Endgeräte, Mobiler Scanner, Computer, Software, Bildschirme, Drucker, Papier)

 

Passives Konsumieren von bewegten Bildern mit einem Smartphone kommt wesentlich häufiger vor als Tätigkeiten die eine aktive, kreierende Beschäftigung mit ihnen erfordern. Die Interaktion WHAT IF YOUR HARDWARE IS ON untersucht, wie man diese bewegten Bilder aktiv rezipieren kann.

Der Workshop WHAT IF YOUR HARDWARE IS ON soll in einer Ausstellung stattfinden, denn das Ausgestellte, soll dessen Basis zum Filmen sein.

Teil 1:

Die TeilnehmerInnen des Workshops WHAT IF YOUR HARDWARE IS ON werden gebeten mit ihrem mobilen Gerät (Smartphone, Tablet, Laptop) ein Video in den Ausstellungsräumen zu machen. Die entstandenen Videos können mit einem Schnittprogramm editiert werden und sollen eine maximale Länge von einer Minute nicht überschreiten. Durch den Aufruf der TeilnehmerInnen aktiv die Ausstellung zu filmen und daraus ein Video zu schneiden, rezipieren sie die Ausstellung aus einer anderen Perspektive und ihnen fallen vielleicht mehr/andere Details auf.

Teil 2:

JedeR WorkshopteilnehmerIn kann so wohl auf ihrem/seinem mobilen Endgerät als auch auf einem um 90° gekippten Flatscreen das eigene Video abspielen und scannt mit einem mobilen Scanner die Bildfläche des Screens ab (siehe Seite 3). Für den Versuchsaufbau wird eine Glasplatte auf die Bildfläche des jeweiligen Gerätes gelegt.
Die durch den Scanvorgang entstandenen Bilder werden mit einem Projektor, zur vergrößerten Anschauung, an die Wand projiziert, können per email an den/die WorkshopteilnehmerIn versendet und mit einem Drucker zur weiteren Bilduntersuchung ausgedruckt werden.

Workshopergebnisse:

Die gedruckten Ergebnisse des Workshops stammen nicht aus einem Künstleratelier, sie haben keinen tradierten Produktionsprozess durchlaufen, der normalerweise bei der Erstellung von Kunstwerken erwartet wird. Sie können jedoch an die Wände des Ausstellungsraums gehängt werden, wo der Workshop stattfand, um Fragen auf zu werfen – Was macht ein Kunstwerk aus? Wie wichtig ist Autorschaft / die Autorschaft des Künstlers heute? Wie wichtig ist meine Autorschaft? Wie kann ich entscheiden, was für mich Kunst ist?
Die Videos und die Scans, die von den Teilnehmern erstellt wurden, können auf Bildschirmen angezeigt werden.
Die resultierenden Scans können von der Institution per Instagram, Twitter, FB, ect. geteilt werden. Dies kann zu einer erneuten Anwendung der Workshop-Ergebnisse und damit zu weiteren Fragen zu Funktion, Rolle und Status der gescannten Videos führen.
Wer ist der Urheber der entstandenen Scan-Bilder?

 

 

 

 

WHAT IF YOUR HARDWARE IS ON, 2019, The participants of the workshop WHAT IF YOUR HARDWARE IS ON are asked to use their mobile devices (smartphone, tablet, laptop) to make a video in the exhibition.

 

 

 

 

 

WHAT IF YOUR HARDWARE IS ON, 2019, The workshop participants can play their self made video on their mobile device as well as on a 90° tilted flatscreen and scan each time the image surface of the screen with a hand held mobile scanner.

 

 

 

WHAT IF YOUR HARDWARE IS ON, 2019, Smartphone-video from a workshop participant.

 

WHAT IF YOUR HARDWARE IS ON, 2019, Resulting picture of the scanned video.

 

 

WHAT IF YOUR HARDWARE IS ON, 2019, Smartphone-video from a workshop participant.

 

WHAT IF YOUR HARDWARE IS ON, 2019, Resulting picture of the scanned video.

 

 

 

 

 

WHAT IF YOUR HARDWARE IS ON, 2019, Exhibtion view, Scan-result, Printout

 

 

 

WHAT IF YOUR HARDWARE IS ON, 2019, Resulting scan, Printout

 

WHAT IF YOUR HARDWARE IS ON, 2019, Resulting scan, Printout

 

WHAT IF YOUR HARDWARE IS ON, 2019, Resulting scan, Printout

 

WHAT IF YOUR HARDWARE IS ON, 2019, Resulting scan, Printout

 

WHAT IF YOUR HARDWARE IS ON, 2019, Resulting scan, Printout

 

WHAT IF YOUR HARDWARE IS ON, 2019, Resulting scan, Printout

 

WHAT IF YOUR HARDWARE IS ON, 2019, Resulting scan, Printout

 

WHAT IF YOUR HARDWARE IS ON, 2019, Resulting scan, Printout

 

WHAT IF YOUR HARDWARE IS ON, 2019, Resulting scan, Printout

 

WHAT IF YOUR HARDWARE IS ON, 2019, Resulting scan, Printout

 

WHAT IF YOUR HARDWARE IS ON, 2019, Resulting scan, Printout

 

WHAT IF YOUR HARDWARE IS ON

2015, Multi-media-interaktion

(Smartphone, Tablet, Mobiler Scanner, Computer, Software, Projector, Screen, Printer, Paper)

 

WHAT IF YOUR HARDWARE IS ON, 2015, Multi-media-interaktion

 

Passive consumption of moving images with a smartphone is much more common than activities that require active, creative work with them. The interaction WHAT IF YOUR HARDWARE IS ON shows how it is possible to actively process these moving images.
Visitors ofo the exhibition can use a mobile handheld scanner to scan the screen of their smartphones, tablets or laptops while running a video of their choice. The image that was produced by the scanning process is automatically projected onto the wall with a projector for enlarged viewing and can be printed out with a printer for further image analysis.

 

 

 

2015, Multi-Media-Interaktion

(Smartphone, Tablet, Mobiler Scanner, Computer, Software, Beamer, Drucker, Papier)

Passives Konsumieren von bewegten Bildern mit einem Smartphone kommt wesentlich häufiger vor als Tätigkeiten die eine aktive, kreierende Beschäftigung mit ihnen erfordern. Die Interaktion WHAT IF YOUR HARDWARE IS ON führt vor, wie es geht, diese bewegten Bilder aktiv zu rezipieren.
Die Besucher der Ausstellung können mit Hilfe eines mobilen Handscanners den Bildschirm ihres Smartphone, Tablets oder Laptops einscannen, während darauf ein Video ihrer Wahl wiedergegeben wird. Das durch den Scanvorgang entstandene Bild wird mit einem Projektor, zur vergrößerten Anschauung, an die Wand projiziert und kann gegebenenfalls mit einem Drucker zur weiteren Bilduntersuchung ausgedruckt werden.

 

 

 

WHAT IF YOUR HARDWARE IS ON, 2015, Multi-media-interaktion

 

 

 

WHAT IF YOUR HARDWARE IS ON, 2015, Multi-media-interaktion

 

 

 

WHAT IF YOUR HARDWARE IS ON, 2015, Multi-media-interaktion

 

 

 

WHAT IF YOUR HARDWARE IS ON, 2015, Resulting scan, Printout, Projection

 

 

 

WHAT IF YOUR HARDWARE IS ON, 2015, Resulting scan, Printout, Projection

 

 

 


WHAT IF YOUR HARDWARE IS ON, 2015, Resulting scan, Printout, Projection

 

 

 


WHAT IF YOUR HARDWARE IS ON, 2015, Resulting scan, Printout, Projection

 

 

 


WHAT IF YOUR HARDWARE IS ON, 2015, Resulting scan, Printout, Projection

 

 

 


WHAT IF YOUR HARDWARE IS ON, 2015, Resulting scan, Printout, Projection

 

 

 

WHAT IF YOUR HARDWARE IS ON, 2015, Resulting scan, Printout, Projection

 

 

 

WHAT IF YOUR HARDWARE IS ON, 2015, Resulting scan, Printout, Projection

 

 

 

 

 

 

© Stefan Mildenberger / VG Bildkunst